fredag den 23. januar 2015

You win some, you loose some...

Denne gang er jeg på taberholdet :(
Mønster: Varm og fuzzy jakke fra Pickles.no. Jeg har strikket str. S/M, der ligger på deres hjemmeside som en gratis opskrift. Ingen ændringer udover at den er en anelse kortere en opskriften, mest på grund af at strikkefastheden ikke helt passer (med det er uden betydning for pasformen).
Garn: To tråde tynd blackhill højlandsuld i farven i en petroliumsfarve (Det kaspiske hav) og to tråde blackhill silkkidmohair i lys petrolium. 500 gram brugt ialt (inklusiv strikkeprøve). Et lille minus er de fire tråde man hele tiden lige skal sørge for er 'strukket lige', så der ikek kommer ekstra løkke med.
Pinde: 8 mm. 
Hot? Altså - farven er skøn, jakken er varm, vamset og fin. What's not to like?
Der er bare lige det at når den kommer på så er den slet ikke mig. Giver det mening? 
Jeg synes jeg bliver uformelig og udflydende og mister bevægelsesfrihed. Det er ikke længden, for jeg er rigtig glad for min Rocky Road som jeg bruger meget, men den er heller ikke oversized. Min høstjakke strikkede jeg også mindre, så den ikke blev oversized, så på den måde giver det mening at jeg ikke er begejstret denne gang. Jeg tror aldrig jeg får min fuzzy jakke brugt. Øv! Det er godt den er strikket på pind 8 = ikke har taget en milliard år at strikke.
You win some, you loose some...

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Forstår fuldstændig, hvad du mener - ærmerne eller snarere manglen på samme bevirker, at selv de mindste armbevægelser får trøjen til at rutsje rundt. Selvom det er besværligt at pille op, fortjener det lækre garn næsten en bedre model :)