søndag den 11. januar 2015

Rillevanter - til mig!

Altså  - det var ikke meningen at det var mig der skulle have vanter. Jeg havde tænkt og meget løseligt beregnet at vanterne passede til Andreas. Som har en grå jakke og grå hue med turkis striber ligesom vanterne, så det ville være et fint sæt.
Fordi jeg gik en størrelse ned i pinde valgte jeg at gå en størrelse op i opskriften - logisk nok ik'? Så jeg strikkede efter dame-størrelsen og fik et par dame-størrelse vanter:-) Da jeg opdagede hvor det bar størrelsesmæssigt hen strikkede jeg dem længere så de passede til mig i stedet for at trævle op.
Men jeg har lovet Andreas at jeg også strikker et par til ham :-)
Mønster: Rillevotter fra 'Strikk til Nøstebarn, str. dame. 
Garn: 52 gram holst supersoft i flannel grey, lagt dobbelt, og en tråd turkisblå rauma finull. De er ikke fuldstændig ens tykkelse, men til det her brug går de fint sammen og farverne er også fine sammen.
Pinde: 3 og 4 mm.
Hot? Jeg kunne forestille mig at det retstrikkede har en tendens til at vokse, men så får de en let filtetur i maskinen. De er hurtige og supernemme at strikke og jeg kan godt se det nemme og hurtige i at strikke dem 'fladt'. Jeg synes dog syningen er irreterrende (altså selve sømmen, ikke at sy dem sammen) og vil en anden nok hellere strikke rundt selvom det involverer vrangmasker. Jeg tror det vil være det værd for at undgå syningen.

Første projekt færdigt - så er strikkeåret 2015 for alvor skudt i gang. 

Ingen kommentarer: