søndag den 23. november 2014

Varme ører

 Johannes og jeg har fået nye huer :-)
Mønster: Min er en Rikke Hat. Strikket lidt kortere end opskriften siger da jeg løb tør for garn, men det er godt nok, for den er lige tilpas 'baggy' for min smag. Jeg har strikket frem og tilbage, da jeg ikke gad alle vrangmaskerne og syede så sammen til sidst. Måske giver det en anelse hold på huen, da garnet superwash og jeg ved at det har en tendens til at vokse i brug.
Garn: 94 gram Wollmeise Dk i farven 'old blue jeans' - de absolut sidste rester herfra.
Pinde: 3,5 og 4,5 mm.
Hot: Har prøvetestet den i dag, men den er nok for stor til at kunne være under cykelhjelmen.
Mønster: Johannes hue er 'prikkeluen' herfra, mindste størrelse som passer fint til min 3½ årige.
Garn: Grå Arwetta og blå Loft i farven 'Old World', ialt 30 gram hvoraf de 12 er Loft.
Pinde: 3 og 3,5 mm.
Hot? Sjov at strikke, drengen kan lide den og den passer under cykelhjelmen:-)