tirsdag den 31. december 2013

Godt nytår!

Strikkenissen og alle hendes venner er pakket væk og med det næsten også det gamle år. Der er plads til nye tanker og nye planer!

Sidste år var planerne, at
:: have det sjovt. Tjek. Jeg har haft det sjovt med strikketøjet. Og jeg har strikket meget, men mere om det senere.
:: begynde på Johannes sengetæppe (quilt). Ja. Jeg havde faktisk håbet på at blive færdig, men der kom for meget i vejen. Lige nu er planen at få forside og bagside riet sammen inden jeg begyder på arbejdet igen. 
:: Købe noget mere garn! Yes! Selvom der er over 5 kg garn på lageret har jeg faktisk ikke mere end 2-300 gram i samme garn. Ergo kan jeg ikke pludselig impulsstrikke en sweater, trøje eller lignende til mig selv. Og det går virkelig ikke. Over 7 kilo garn er kommet ind, så ...tjek!
 :: på strikkefestival til september. Det var en hyggelig weekend.
:: strikke Parrot af mine rester fra Marina. Tjek.
:: supplere Andreas' garderobe med et par sweatre (han trænger!). Tjek og tjek og tjek!
:: have det hyggeligt i vores nystartede strikkeklub og Dét har jeg haft og der er ikke noget så hyggeligt som at shoppe garn sammen med andre...
 :: ellers bare strikke det jeg har lyst til. I det store og hele - kun mine børn og manden får lov til at bestille lige hvad de ønsker.

Så hvad med 2014? 
I 2014 har jeg strikket mange store projekter til mig selv og har luret lidt på om 2014 skulle være de små projekters år - vanter, strømper, huer, dyr og sjaler.
Men hvis jeg lige hurtigt laver en liste over de ting jeg lige nu og her vil strikke ser den sådan ud:
- Citron (sjal) 
- Monkey-socks
- businesscasual-socks
- nye Jaywalkers
- vanter til A i Finull 
- mønstede vanter til mig selv
- hulkrus til Johannes
- en sommertop i pink hør
- Canvas i spinni/alpaca1 
- Folded af Veera Välimäki i Wolmeise + en mørk kidsilk
- Maestro af Heidi Kirrmaier i blackhill + alpaca
- Dameting fra Bente Geil i tweed
- Vanilla af Helga Isager
- Skråplan af Bente Geil til Andreas
- vest til Johannes i Geilsk tweed + supersoft

Og på den liste er der jo langt fra kun små projekter og der er slet ikke taget højde for nye garnindkøb der jo kan ændre selv de bedste planer eller nye mønstre der bar må strikkes.

Så til næste år tror jeg ikke der bliver nogle konkrete planer, men ovenstående liste lader jeg stå til sjov sammenligning om et år. 
Hvad ender jeg med at strikke i stedet?


 Godt nytår!

3 kommentarer:

Monstermønster sagde ...

Jeg tror du er den første som hadde på lista å kjøpe MER garn, de andre slanker stadig lageret;)

Takk for følget i 2013, jeg henger med på 2014!

Ulla sagde ...

Godt nytår.
Det er spændende læsning, mon ikke nogle af planerne bliver realiseret og andre nye ting kommer til. Får vi billeder undervejs af Johannes tæppe?

Anonym sagde ...

supreme shirt
supreme hoodie
off white jordan
yeezy boost 700
goyard
off white
fear of god
bape sta
jordan 11
curry 9