mandag den 16. september 2013

Ny uge = nye muligheder

Jeg har haft en møg-uge - humøret er i bund, helbredet har været bedre, jeg er blevet 40 og det strikkede er lige til at trævle op. Øv. Det kan nærmest kun blive bedre herfra.
Jeg har brugt noget at min patient-tid på sofaen halvliggende og strikkende. Det virkede som en god ide at starte på Cria, som jeg lavede strikkeprøve til i sommers, men af en eller anden grund aldrig  begyndte på. En tråd spinni og en tråd tynd alpaca virkede som den perfekte kombination til en tynd og fin trøje med flot fald. Strikkeprøven passede - 24 masker/10 cm. Så det var bare at sætte i gang og jeg har faktisk hygget mig med den. Måler jeg på Cria har jeg nu bare 22 masker /10 cm - så jeg er på vej til at strikke en temmelig stor trøje til mig selv.
Jeg har ikke afgjort med mig selv hvad jeg gør - jeg kan godt lige følelsen af 'stoffet' og har ikke lyst til at gå ned en pindestørrelse og der er ikke små størrelser nok til at jeg bare kan strikke en mindre størrelse.
Måske lider den en krank skæbne, men for nu tror jeg bare den bliver pakket sammen til minde om en dårlig uge - og når der så igen er tid, energi og godt humør kan garnet få den bedre skæbne som det trods alt fortjener.

1 kommentar:

Strikkeheksen sagde ...

Ja, det ville sørme være ærgerligt, hvis det garn bare røg i skammekrogen! Og jeg går ikke ud fra, at det kan blive sådan en rigtig kæmpe stortrøje med fald - nogle trøjer er jo bare rigtig flotte jo større de er? men det har du nok overvejet :-)

Du finder ud af det og rigtig god tur til Fanø. Hvis du får øje på mig, vil jeg da rigtig gerne hilse på dig :-)