mandag den 18. marts 2013

Lille frø - vest

Mønster: Lille Frø - vest. Str. 3-4- år. Ingen ændringer, men jeg tror det ville have klædt vesten med en lidt bred retrille kant nederst. Men jeg gider ikke lave om.
Garn: 81 gram af Rasmillas yndlingsgarn i lys oliven lagt dobbelt. Rester herfra.   
Pinde: 4 mm strikkepind, 3½ mm hæklenål. 
Hot? Tja, den er i hvert fald nem at strikke og vil lune næste vinter (eller næste igen - jeg synes den er blevet lidt stor). Men jeg synes den er blevet lidt bred i det og lidt slasket. Jeg lavede ingen strikkeprøve, men skulle nok være gået ned til 3,5 mm pinde. Det tror jeg vesten ville have 'haft godt af'. Never mind. Jeg fik brug lidt rester og jeg tror der er 4-5 veste klar til næste vinter allerede, så Johannes behøver ikke have den på hver dag...

1 kommentar:

Fuglemamma sagde ...

Den ser nydelig bløt og varm ut.