tirsdag den 15. januar 2013

Men jeg forsøgte da...

En gang skal jo nogle gange være den første, så jeg meldte mig til Kirstens Kapurs Mystery Sock KAL 2013. Og valgte en fin sennepsgul farve til sokkerne. Det gik også godt med første clue - fik strikket en fin picotkant og ribben på begge strømper. Så motivationen var stadig helt i top da clue 2 kom og jeg fik hurtigt strikket et par centimeter eller tre...og så gik jeg helt i stå. Det er ikke farven - selvom den er lidt usædvanlig for mig er den rigtig fin. Og det er heller ikke pindene (knit pro) eller garnet (arwetta). 
Næææ - jeg tror såmen bare at problemet er at når jeg strikker sokker gider jeg ikke sidde med næsen begravet i mønsterstrik, tælle omgange og holde styr på mine strømpinde. Strømper er for mig totalt afslapningsstrik (enkelte letfattelige mønstre må da gerne forekomme:-)). Jeg kunne slet ikke forliges med mønstret (som der slet ikke var noget galt med) og lysten til at strikke videre var lig nul. Så nu er de trævlet op. Og nu er det prøvet.
Så næste KAL jeg vil melde mig til skal være en sjals-KAL. Dét tror jeg til gengæld vil være lige mig.

2 kommentarer:

Monstermønster sagde ...

Sånn har jeg det med sokker jeg og, det er avslapningsstrikk og mellom slagene-strikk. Jeg har vel bare ett par i hullstrikk (og nå havnet den ene i kokvasken, ups) og resten i ribbestrikk eller glatt.

Fuglemamma sagde ...

Jeg liker også aller best glattstrikkede sokker, eller til nød en klassisk ribb.

Når lysten ikke er der skal man heller ikke presse den frem synes jeg.