søndag den 31. juli 2011

Mere regn = mere syvejr


Når nu det siler ned i stride strømme og mor og datter skal finde på noget at lave sammen - ja, så kunne man jo finde symaskinen frem og sy noget sammen. Det har Kristine og jeg gjort og vi har haft nogle råhyggelige formiddage. Kristine har valgt mønster, stof og hjulpet med at klippe og ellers heppet fra sidelinien eller ved symaskinen som hun efterhånden er ferm til selv at betjene.


Jeg har svedt (og bandet...) - altså, jeg har synet en hel del patchwork, men aldrig beklædningsgenstande. Mit utrænede øje så kun at der skulle sys en volant på forneden - ok, det kan jeg klare. Jeg glemte så lige at se på detalljerne foroven aka slids, rynkeeffekt, halslinning mv. Det satte syevnerne på en prøve...
Men jeg synes faktisk jeg slap nogenlunde heldigt fra det - godt hjulpet af uførlige beskrivelserne i onion-mønstret, ellers var jeg aldrig sluppet igennem.

Mønster: Onion 20042: Raglanærmekjole & top, version E, str. 134. Heldigvis så tilpas stor at den nok også passer næste sommer.

Stof: Tyrkis bomuldspoplin med rød-pink mønster.
Hot? YES! Datteren elsker den og den orange knap med hvide prikker.
Og se bare - godt vejr og udeleg (hvad man ikke kan se på billedet er at havevanderen står under trampolinen)!

Ingen kommentarer: