fredag den 24. juni 2011

Ordnung muss sein, post 1

I årevis har mine strikkepinde befundet sig i denne flettede rædsel og lige så længe har oprydning i strikkepindene været på to-do listen. Men er hver gang strandet på mangel på en smart løsning på hvordan de mange, mange rundpinde skulle organiseres. Så istedet har jeg bare videreført min mormors system da jeg arvede alle hendes strikkepinde; I sirlige små poser til hver pindestørrelse og en lille lap med pindelængder skrevet på. Jeg har så bare ikke formået at holde sedlerne opdateret efterhånden som antallet af rundpinde er vokset. Og det er de - de gamle tunge metalpinde kan ikke konkurrere med Addis pinde eller bambus/ædeltræ. Jeg strikker helst med Addis Lace, men dem har jeg endnu ikke så mange af. Det kommer sikkert....

Så da Merete forelæste om hvordan hun opbevarede sine pinde var løsningen lige til højrebenet - og fluks bestilte jeg to Namaste tasker til opbevaring af runpinde. Og se så fin orden der er blevet på rundpindene:

Samtidig blev der ryddet ud i de allerværste plastikpinde (hvordan har man overhovedet kunnet strikke pænt med dem) og jeg har nøje anført hvilke pinde jeg har og i hvilke længder i det skema manden har lavet til mig til lejligheden. Jeg kan konstatere at jeg har mange pinde i str. 4 og 4,5 mm skarpt forfulgt af 3 og 3,5 mm. 6 mm er også godt med. Næste projekt er strømpepindene, de lange strikkepinde og hæklenålene. Måske symaskinen skal frem i sommerferien?

3 kommentarer:

Ulla sagde ...

Smart!
God fornøjelse med oprydningen, jeg burde gøre det samme.

Anonym sagde ...

Jeg har før savlet over de tasker netop i Sommerfuglen... nu må jeg da efterhånden have fortjent dem ;)

Det er nemlig temmelig fristende at have styr på sine pinde ;)

Monstermønster sagde ...

Montro om jeg burde hatt provisjon av Namaste, siden flere har kjøpt etter jeg postet i bloggen min? Hihi!

Men det er deilig å ha orden på rundpinnene, for det har vært et irritasjonsmoment her.