torsdag den 2. december 2010

Julekalender 3, post 2

Her og der og alle vegne bliver der flittigt broderet på julekalendre, sokker og sække. Så bare for at vise at jeg er med i along'en og nok skal blive færdig til deadline vil jeg lige vise mit....øøøhhh...bidrag:Jow, jow, jeg har skam siksakket stoffet HELE vejen rundt, så det ikke trævler under syningen. Ahem... og så er jeg ikke noget længere. Til mit forsvar skal siges, at kalenderen er planlagt som mit hyggeprojekt under mine 8 ugers feri...øhhh orlov inden forventet fødsel. Måske tyvstarter jeg lidt i julen - jeg er da blevet inspireret af de to kalendre der lige nu hænger i køkkenet og pynter.

Men først er der julefrokost på arbejdet i morgen og når jeg kommer hjem er huset blevet invaderet af gæster der bliver hele weekenden og bager småkager. Indrømmet: Jeg synes det er lidt anstrengende at skulle agere praktisk gris en hel weekend.

Tynget af dårlig samvittighed er jeg påbegyndt på hvad der skulle have været en julegave til niecen. Et par sokker hendes mor har plaget om længe. Har sagt at jeg ikke orker med henvisning til graviditet, job, børn og almindelig hverdagstravlhed, men nu er jeg alligvel startet. Sokkerne kan dog meget vel ende med at havne i Kristines sokkekurv, for jeg tror de er for store. Nu får vi at se.

2 kommentarer:

Lone sagde ...

Det må være der hvor erfaringen fra de to tidligere kalendere træder i kraft. Jeg sprang nemlig let og elegant over zig-zaggen, men det fortryder jeg selvfølgelig nu. Så jeg ser da bestemt, at du er godt begyndt ;-)

Ulla sagde ...

Tak for tippet - jeg skal da vist have riet stoffet.
Selvfølgelig snupper du en slutspurt. Kan niecens mor ikke få et strikkekursus i julegave?