søndag den 25. juli 2010

Min første quilt

En tur til Ikea (Aalborg) med indkøb af diverse kasser, lys til kontoret osv. har medført oprydning i hobbytingene - tiltrængt!
I gemmerne fandt jeg min allerførste quilt - Triple Irish CharinDet var præ-blog-tid, dengang jeg havde en A4 mappe i hvilken jeg dokumenterede mine færdige quilts med diverse noter. Af mappen fremgår at quilten er påbegyndt i 1996 og færdiggjort i 1999 (!) og er maskinsyet og maskinquiltet. Måler 117 x 155 og er fra 'Patchwork fra hele verden' af Miranda Innes.
Der står dog ikke noget om at tæppet er ubrugt. Det er alt for tykt og stift - både bagbeklædningen og 'fyldet' imellem. Men det var sjovt at lave og lidt af en udfordring i mit lille domicil som dengang bestod af et 12 m2 kollegieværelse i Århus.
Og jeg har nu fået fin orden på de hjemmegjorte let buede hylder (for meget stof og garn?), hvor der bag de to kasser til venstre også står to inde bagved. De røde er til stof og syrelaterede artikler - de sorte indeholder garn.

1 kommentar:

Ulla sagde ...

Sikken en flot quilt, det er ærgelig med for og bagbeklædning. Hvor ser det bare velorganiseret ud. er det virkelige hele lageret?