lørdag den 24. januar 2009

Gamle kendinge

I mangel af nye projekter at prale af, viser jeg her et par gamle kendinge frem. De har vel ...bum bum... 25 år på bagen! Strikket af moi. I juleferien fandt Kristine og jeg min kasse med gammelt legetøj frem - dukkerne er meget in for tiden og jeg syntes hun skulle have mit gamle dukketøj (der er en hel del lækkert dukketøj strikket af min farmor og mormor) og frem dukkede altså disse skønne sager! Det er altså lidt sjovt at tænke på, at jeg også for en generation siden (er en generation ikke på 25 år?) sad og nørklede til mine børn...
Ellers er vi vel så småt ved at være ovenpå. Både manden og undertegnede måtte erkende, at vi nok også havde fået influenza - torsdag og fredag måtte jeg blive hjemme fra arbejde. Andreas nåede slet ikke i vuggestue - den i sidste post omtalte bedring viste sig at være en and. Først i går beyndte han at være sig selv. Og Bedste, morfar og mormor, der alle tre har været søde og hjælpsomme og hjulpet med at passe barn, forældre og hus i hele den forgangne uge har vi alle som en takket med en omgang influenza! Gad vide om de tropper op næste gang vi har brug for hjælp?!
Og så lige et spørgsmål - hvordan vasker I jeres uldting? Altså - superwash-behandlet garn - no problemos = Uldprogram på 40 grader. Resten har jeg normalt vasket på koldt program i maskinen på mit håndvaskeprogram. Men jeg synes af og til jeg oplever, at det bliver en anelse filtet/stampet. Ikke altid og ikke meget, men liiiiige nok til at irritere mig. Kan det være fordi jeg nogle gange vasker flere uldting sammen? Vaskeråd modtages gerne :-)

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Ja, det er sjovt at finde de gamle strikketing.
Jeg vasker ALT uden undtagelse i min vaskemaskine (en ny Miehle). Den har et supergodt koldt uldvaskeprogram og jeg bruger woolite uldvaskemiddel (den til maskine) - det virker hver gang - ingen filtetendenser. Men nu hvor jeg tænker over det er der kun få ting i maskinen (ofte kun 1-2 stk) i den kolde uldvask. Det kan godt have betydning, tror jeg. For at filte optimalt skal man jo helst vaske sammen med jeans/håndklæder for at "banke" ulden.
KH Britt