tirsdag den 6. maj 2008

Maple undervejs


Det er over en uge siden, at jeg har uploadet billedet af Maple undervejs for lige at vise hvor langt jeg er nået. Så kom livet lidt i vejen og bloggen måtte feriere lidt.
Det er af og til lidt svært at ville begge sine børn 100% - de kan ikke begge få min fulde opmærksomhed hele tiden og det døjer jeg lidt med. Den der dårlige samvittighed og følelse af ikke altid at slå til. Særligt overfor den store, der jo har oplevet det anderledes.
Så i Kr. Himmelfartsferien har Kristine og jeg taget lidt revanche. Vi har været på pigetur inde i byen (sønnike var efter fars udsagn noget forbløffet over at få stukket en sutteflaske i munden - men indholdet var heldigvis det rigtige så ned gled det:-), læst flunkerbøger (mors hadebog, Kristines ynglings), leget med Lego, hygget i legehus, lavet flere perlerplader og så lidt mere. Det hjælper lidt på det hele.
Andreas er glad og trives - triller, smager på lyde og legetøj og kan snart ikke være i str. 62 mere. Og jeg - jeg prøver at lade være med at tænke på de velvoksne fnullermænd og den fyldte vasketøjskurv og så nyde børnene endnu mere end jeg gør i forvejen.
Maple er også blevet plejet lidt. Den er faktisk næsten færdig - skal lige igennem de sidste 500+ pinde. Den bliver rigtig god.
Ups, jeg kom forresten også til at svinge dankortet lidt... glæder mig til at møde postmand per en af de nærmeste dage.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg kan godt følge dig med de laaaaaange glatstrikspinde. Glæder mig til at se den færdig.

Den med sutteflasken har vi også afprøvet.

Ulla

Anonym sagde ...

Maple ser lovende ud - den bliver rigtigt god, så bare klø på med de mange masker.
Mht at ville begge børn 100%, så er det ikke det samme som at de skal have din udelte opmærksomhed 100% af tiden. Børn kan fint dele og lærer at sådan er det. Og faktisk er det med til at give dem gode sociale kompetencer.
KH Britt