mandag den 7. januar 2008

2008

Godt nytår!
2008 har efterhånden næsten en uge på bagen, men først i dag har hverdagen indfundet sig her på matriklen igen. Den første hverdag i et nyt og længe ventet 2008. Det er ikke fordi jeg har nogen specielle nytårsfortsætter (udover at genvinde min før-graviditetsvægt...) - det bliver forhåbenlig bare et dejligt år fyldt med baby, storesøster og masser af familieliv. Alt afhængig af hvornår lillebror melder sin ankomst regner jeg først med at være tilbage på kontoret i starten af 2009.

Lillebror trives fortsat i sin lille (store?) hule. 38+0 i dag og han skulle have passeret de 3 kg. Det rumsterer godt i bækkenet efterhånden og min gåradius er pænt begrænset, men der er ingen tegn på snarlig fødsel og egentlig vil jeg godt vente et par uger endnu. Jeg kunne godt tænke mig at storesøsters hverdag ikke var helt så ny og fremmed for hende. Kristine startede i den ny børnehave i sidste uge. Den er størrere, mere uoverskuelig og med en anderledes pædagogik end den gamle. Ikke at det nødvendigvis er dårligt - måske er det bare forældrene der er vanedyr og ikke kan lide forandringer. Men det er hårdt, at Kristine ikke bliver mødt af et par glade veninder om morgenen, hvis første bemærkning var "Skal vi lege Kristine", men at hun istedet holder mor godt i hånden og hvis ansigt er trist når der vinkes farvel ved vinduet. Jeg håber det er en overgang, for det skærer i hjertet og får mig til at overveje det rimelige i at flytte mit barn til en ny by.

På strikkefonten færdiggjorde jeg 29 projekter + et patchworktæppe i 2007. Jeg er lidt overrasket over, at det faktisk blev til så meget - og de fleste ting er i brug jævnligt. Jeg har masser af planer og ideer for 2008, men er stadig fast besluttet på kun at indkøbe garn for halvdelen af den mængde jeg strikker op. Bøger er undtaget og jeg har et par i tankerne der må indkøbes, da der ikke var den mindste fiberrelateret julegave under træet.

Om en halv kop kaffe og et par pinde vil jeg i gang med dagens todo-liste, hvilket bl.a. indebærer fotografering af ignagværende projekter. Mere herom senere.

1 kommentar:

Jane sagde ...

Det er hårdt at se sine børn blive ked af det, men jeg er sikker på hun nok skal klare det. Det er jo altid en tilvænning at starte på noget nyt. Pludselig har hun også veninder det nye sted og alt blir godt.
Held og lykke med den forestående fødsel.
Kh Jane