torsdag den 6. december 2007

Af med ringen!

Vielsesringen altså. Manden beholder jeg dog - ringen er kun røget af, fordi jeg efterhånden ikke mere kan få den af om aftenen. Jeg har fået babyfødder og babyhænder - lidet chamerende...

Jeg strikker Frode igen. Da jeg skulle dele til ærmer og bul passede maskeantallet ikke. Og ligegyldigt hvor mange gange jeg talte og talte efter igen kunne jeg ikke finde fejlen Hverken en sen aften eller næste formiddag. Til sidst pillede jeg op og startede forfra. For umiddelbart derefter at finde "fejlen" - at jeg ikke havde lavet nogen fejl. Træls. Husk hvis I strikker Frode, at de første to pinde med udtagninger (i det retstrikkede) IKKE tæller med i opskriftens samlede angivelse af udtagninger til raglan. Men garnet (DUO meriono/silke) er så lækkert og nu får jeg virkelig fuld valuta for pengene.


Wicked strikkes også oppefra og ned. Jeg synes det er en skøn måde at strikke på - ingen montering, hurtig retstrikning og nem tilpasning af længde mv. til modtageren. Ok, nu er der kun ret og ret og ret og rundt og rundt og rundt tilbage, så det kniber lidt med spændingen ved strikketøjet. Strikkes i dobbelt DUO og er kun planlagt til at have korte ærmer.
Jeg planlægger at strikke videre på den i næste uge, når jeg skal i gang med næste projekt og helt afgjort får brug for noget til at slappe af med:

Knap 50 kasser er blevet leveret (sandsynligvis ikke nok) og skal fyldes i næste uge. Er der nogen der vil bytte?
Jeg har fyldt den første kasse i dag efter at have pakket alle julegaverne ind. Finito. Manden mener vi hellere selv må transportere den - flyttekaos eller ej, jul skal det blive!!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Åh nej, jeg vil ikke bytte - er netop ved at afslutte overbygningen på vores lejlighed....12 ugers håndværker-renderi er lige ved at være forbi, og de er "kun" gået 3 uger over tid!
Tak for tippet om Frode og god pakning,

KH Julie

strikkeforsker sagde ...

Træææælst, men det er kun for en periode med ringen..

Tak for tippet med Frode, den eller Frida skal helt klart strikkes her på matriklen.

Flyttekasser, nix nej, jeg har haft min andel ;-)