torsdag den 22. november 2007

Ups...

Jeg er jurist. På universitet lærer man derfor ret hurtigt, at en given bestemmelses hovedregel står i stk. 1. I de efterfølgende stykker alle undtagelserne til hovedreglen. Og undtagelser er der sjældent mere end én af ligesom de løbende suppleres med nye, når der er huller eller uhensigtsmæssigheder i lovgivningen.

Min egen hovedregel er kun at købe garn for halvdelen af den mængde jeg har strikket. Eneste undtagelse var hvis mavens indhold kom med tap. Naivt - ja, jeg ved jo, at der ingen regler er med så få undtagelser - det er jo det der giver mig grå går på arbejdet. Og jeg havde fuldstændigt lukket øjenene for det faktum, at jeg helt tilfældigt kunne komme forbi en garnbutik med ophørsudsalg. Så da jeg selv er lovgivende og dømmende magt har jeg fluks lavet en undtagelse til uden at blive straffet derfor på opsparingskontoen. Således må man i NØDSTILFÆLDE ved ophørsudsalg med lækkert garn købe lidt ekstra ind når det er til særdeles fordelagtige priser:-)

Kristine har forelsket sig i det lyseblå garn, som jeg umiddelbart havde troet skulle blive til trøjer til lillebror. Nu skal jeg bare finde en opskrift. De to nøgler opal bliver vel til tykke sokker til mig selv og manden. Det røde garn. Hmmm - umiddelbart kunne jeg godt tænke noget til mig selv. Jeg købte de sidste nøgler der var, 8 stk. Måske Green Gable? Andre ideer?

2 kommentarer:

strikkeforsker sagde ...

hehehehe, de færreste kan sige nej til et godt tilbud.
Så må vi håbe, at den udøvende magt tager dine særregler/fodnoter nådigt :-)

Anonym sagde ...

Ingen regel uden passende undtagelser! Skønne køb du har gjort mig. Cottonwool er fantastisk - men lov mig at du strikker den med enkelt tråd - du får den fedeste trøje/sweater som du vil sliiiiiiide op.
:-) Britt