torsdag den 15. februar 2007

Trøstekøb mv.

Udover at jeg selvfølgelig ikke ville undvære Kristine for noget i HELE verden, så er det også lidt praktisk at have et barn der vokser. Så når man virkelig har brug for at shoppe, så kan man altid shoppe lidt "fornuftigt". Hun behøver jo ikke sommertøj lige nu, men sommeren er da lige om hjørnet???!!! De sagde da i TV-avisen i går, at det var ved at være forår.

Hvor er jeg træt af alting lige nu. Træt af at ikke ret meget fungerer på arbejdet (her taler vi bl.a. om IT), træt af at nogle (ingen nævnt, ingen glemt) siger et for nogle måneder siden, hvilket undertegnede så prøver at at tilrettelægge arbejdet efter. Derefter ændrer vedkommende tilsyneladende mening, og omtaler undertegnedes beslutning som "lidt dum". Nøj, hvor er jeg sur. Og mopset. Her prøver jeg og mine to kollegaer efter bedste evne, men under omstændigheder præget af rod, pga. kommunalreformen og langsommelige politikere, at få tingene til at glide. Men tror I at "brokkerne" tager det med i deres overvejelser. Nixen bixen!!! Det er meget muligt at den reform er et gode på sigt, men hvordan kan nogen forvente, at en så kæmpe omvæltning fungerer optimalt fra 1. januar???

Suk. Jeg kan godt mærke, at det nu for alvor stresser.

Og det giver nul overskud på hjemmefronten, hvilket manden måske nok kan forstå/forholde sig til. Men det kan Kristine ikke - jeg synes hun bliver forsømt af mig. Det kan godt være hun ikke oplever det sådan - der er heldigvis masser af far-tid - men jeg gør og så er det ikke godt nok. Hun er jo ikke lille mere om 10 år, når reformen er historie.


I dag er jeg alene hjemme til om ca. en time. Far og datter har været på besøg hos Bedste. Jeg har været hos frisøren og shoppet. Aflad for min dårlige samvittighed?? (Jeg synes nu også det er sjovt at købe børnetøj - en slags "mini-hobby" jeg forhåbenlig kan have et par år endnu??).


Jeg havde planer om at sy lidt videre på Kristines "Huse", der i hvert fald gerne skulle være færdig til hendes fødselsdag i marts, men inspirationen er der ikke. Istedet er det blevet til lidt Pisa. Ryggen er færdig og næsten det første forstykke.
Jeg skal også have fundet et lille fikst barbie-kjolemønster - lidt hjemmelavet strik skal barnet da have til fødselsdagen.
Jeg vil surfe videre og måske besøge et par andre strikkere....

Ingen kommentarer: