lørdag den 30. december 2006

Gamle projekter

Nu hvor året er ved at være forbi vil jeg lige vise et par andre projekter fra i år:

"Drunkard´s Path"-tæppet (Drukkenboltens sti) er en barselsgave til min lille niece. Det er maskinsyet og håndquiltet og jeg synes egentlig ret godt om det. Desværre blev det ikke færdig til tiden, ja, jeg nåede faktisk slet ikke at starte på det inden hun kom til verden. Det fremgår vist ret tydeligt af signatur-mærkatet hvorfor. Hun er i dag 1 år og den kvikkeste, sødeste lille unge.
















Kristines slå-om trøje er strikket i angora-tweed fra Garnstudio med små brodrede blomster og hvide perler på. Det ses ikke så godt, da jeg gjorde den fejl at fotografere på hvid (sengetæppet) baggrund, så det er ikke blevet det bedste billede. Men trøjen er skøn og der blev et matchende jordbærhue (uden jordbær!) af garnresterne.






Huerne er endnu et par jordbærhuer - strikket i safram. De matchede perfekt Kristines forårsjakke og blev strikket i påsken som vi tilbragte i Skagen i et hundekoldt sommerhus. Strikning giver faktisk lidt varme....


Det er også blevet til en hue til manden, men den er sort og umulig at få et godt billede af. Men der skal strikkes en ny, for den kradser! Den er også strikket i et eller andet "no name" strømpe-uld-garn og det er altså ikke sagen. Nu har jeg bestilt noget tyndt Isager bomuld. Det skulle vist ikke kradse, men jeg vil ikke garantere, at manden får varmet sine ører med huen i denne vinter. På den anden side er der heller ikke så meget behov herfor!


Ellers har jeg bestilt PISA som et lidt størrere projekt til starten af 2007. Jeg har længe gået som nissen om den varme grød, men nu skulle det altså være. Trøjen er lige mig og jeg glæder mig allerede til den er færdig. Raglan-trøjen til Kristine er i maskinen - der skulle komme et billede i morgen.

Ingen kommentarer: